• Persbericht: LogicalXL brengt innovatieve medische wondcamera op de markt

Persbericht: LogicalXL brengt innovatieve medische wondcamera op de markt

LogicalXL is een exclusieve samenwerking begonnen met het Duitse bedrijf XotonicsMED voor de innovatieve medische wondcamera de XotoCAM. De onlangs ontwikkelde XotoCAM 1.1 is de innovatieve wondcamera die de patiëntveiligheid ten goede komt.

Inzicht in het genezingsproces

De XotoCAM is een medische wondcamera die voldoet aan de normen DIN EN 60601-1 en 60601-1-2. Met deze medische camera kan de zorgprofessional fotograferen, filmen, geluidsopnames maken, wondafmetingen bepalen en aantekeningen maken. Al deze informatie wordt direct in het Elektronisch Patiëntendossier (EPD) geplaatst. Met behulp van de XotoCAM brengt de wondprofessional het genezingsproces van complexere wonden goed in beeld.

Optimale patiëntveiligheid

Dankzij de haarscherpe beeldkwaliteit, de mogelijkheid om digitaal de wondafmetingen te bepalen en de koppeling met het EPD is er direct een goede diagnose te stellen. Kortom de innovatieve XotoCAM komt de patiëntveiligheid ten goede.

Klik hier voor meer productinformatie

Tijdens de vakbeurs Zorg & ICT 2017 zal LogicalXL deze innovatieve medische camera voor de wondzorg demonstreren. Zorg & ICT vindt plaats van dinsdag 14 t/m donderdag 16 maart 2017 in de Jaarbeurs in Utrecht. LogicalXL zal u op stand 11.D032 informeren over enkele nieuwigheden op het gebied van medicatieveiligheid en wondzorg. Meer informatie volgt. Blijf ondertussen op de hoogte via onze social media kanalen en/of digitale nieuwsbrief.

zict-button.png