• Persbericht: Introductie nieuwe mobiele medische werkplek

Persbericht: Introductie nieuwe mobiele medische werkplek; de Rubbermaid COW M48

Medicatiewagen M48, Computer on WheelsMeer tijd voor de patiënt

Deze mobiele en zeer stabiele werkplek met touchscreen bediening is zo gebruiksvriendelijk dat verpleegkundigen zich volledig op de zorg voor de patiënt kunnen concentreren. Zo kan deze slimme Computer On Wheels onder andere de persoonlijke zit- en stahoogte van de diverse gebruikers automatisch instellen, geeft het duidelijk leesbare 7” touchscreen de verpleegkundige toegang tot diverse interne communicatiekanalen, rekenmachine en accu-indicator.

Dankzij de externe USB-poorten is de eventueel benodigde randapparatuur eenvoudig aan te sluiten. Bovendien is de M48 comfortabel te verplaatsen dankzij de N-stride rijondersteuning, diverse verlichtingspunten en ergonomische handgrepen.

Voorzien van innovatief medicatieveiligheidssysteem

Recent kunnen fouten met medicatie in ziekenhuizen voorkomen worden dankzij een innovatief medicatieveiligheidssysteem. Dit systeem bestaat uit de MedEye, een apparaat ter grootte van een kleine pc waarin een optische medicatiescanner zit, deze nieuwe Rubbermaid medicatie COW M48 die voorzien is van diverse medicatiecassettes en de integratie met het Elektrische Patientendossier (EPD).

Dankzij dit medicatieveiligheidssysteem kunnen ziekenhuizen toe naar foutloze medicatietoediening (closed-loop). Dit systeem is in het Deventer Ziekenhuis uitvoerig getest op een verpleegafdeling met cardiologie-, gynaecologie- en urologiepatiënten en zo goed bevonden dat hij nu kliniekbreed wordt ingezet in het Deventer Ziekenhuis. Lees meer.

Meer weten?

Op de Zorg & ICT 2016 demonstreren wij u graag deze nieuwe COW M48 en het innovatieve medicatieveiligheidssysteem wat bij het Deventer Ziekenhuis kliniekbreed is ingezet. U kunt LogicalXL vinden op stand 01.C085.