• PERSBERICHT: Innovatief desinfectie apparaat beschermt patiënten

Persbericht: Innovatief desinfectie apparaat beschermt patiënten

Clean supersnel smartphone tablet medisch.pngHet gebruik van smartphones in de zorg zal in de toekomst toenemen. Diverse studies tonen aan dat er op smartphones en tablets veel bacteriën leven die bij een verzwakte patiënt een infectie kunnen veroorzaken. Met mogelijke ernstige gevolgen. Om infecties te voorkomen heeft LogicalXL een innovatief desinfectieapparaat opgenomen in haar assortiment: de CleanSlate

Bacteriën leven op devices

Uit onderzoeken blijkt dat verpleegkundigen en verzorgenden over het algemeen heel hygiënisch zijn met van alles en nog wat, behalve met hun mobieltje. In de praktijk blijkt dat een smartphone nooit op één plek blijft. Diverse studies tonen aan dat er op smartphones en tablets veel bacteriën leven die bij een verzwakte patiënt een infectie kunnen veroorzaken. In het worst case scenario kan een infectie leiden tot een amputatie of zelfs een levensbedreigende situatie. Daarom is het wenselijk om devices te desinfecteren.

Snel infecties voorkomen

De CleanSlate desinfecteert met UV-C licht bacteriën, schimmels en sporen. In slechts 30 seconden is bijvoorbeeld ook de resistente bacterie MRSA met 99,9991% gereduceerd. Door de CleanSlate op een strategische plek neer te zetten kunnen zowel verpleegkundigen als artsen en bezoekers hun devices desinfecteren. Hierdoor voorkomt uw infecties en beschermt u uw patiënten.

Eenvoudig te bedienen

De CleanSlate is zeer gebruiksvriendelijk te bedienen. Open de deksel, leg het device erin, wacht 30 seconden, verwijder het device en klaar! Naast smartphones kunt u ook tablets, badges, horloges en ander hard niet poreus materiaal desinfecteren. Dankzij de CleanSlate beschermt u supersnel verzorgenden, bezoekers en patiënten!

Meer weten?

Wilt u weten of deze CleanSlate ook uw patiënten kan beschermen? Ga naar CleanSlate voor meer informatie of bezoek van 12 – 14 maart 2019 de inspiratiestand van LogicalXL tijdens de vakbeurs vakbeurs Zorg & ICT / Zorgtotaal.

Onder het genot van een vers kopje koffie/thee, een hapje, een smoothie of een cocktail vertellen wij u graag meer op onze inspiratiestand.

Kom dit desinfectie apparaat bekijken op de Zorg&ICT. Registreer u nu voor gratis toegang

LogicalXL Zorg&ICT Zorgtotaal 2019.png

LogicalXL op Zorg&ICT 2019.png LogicalXL beurs ZorgICT 2019.pngLogicalXL op Zorg&ICT 2019 en Zorgtotaal .png

Zien wij u ook op 12, 13 of 14 maart in de Jaarbeurs te Utrecht? Onze barista maakt graag voor u een vers kopje koffie of thee, een smoothie of een cocktail. Graag tot ziens op inspiratiestand 11.D060!